loading...
anti sabz
reza بازدید : 187 1388/12/20 نظرات (0)
در چند متری فروشگاه تعدادی دست فروش بساط خود را پهن کرده‌اند به امید آنکه ستاره اقبال آن‌ها هم در این شلوغی اطراف فروشگاه بدرخشد غافل از اینکه کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند چون " هایپراستار" چند قدم آنطرف‌تر است!
 
اگر یه بار از این فروشگاه خرید کنی دلت نمی‌خواد برای خرید جای دیگه‌ای بری". همین جمله کافیه تا خودتو مجبور کنی برای یک بار هم که شده این زحمت‌رو به خانواده بدی که هر جای تهران ساکنی در این ترافیک و .. سری به " هایپراستار" بزنی.
می‌گویند اجناس اینجا ارزانتره ولی... به نزدیکی فروشگاه که می‌رسی سبقت گرفتن ماشین‌ها از هم بیشتر می‌شود؛ انگار همه دوست دارند زودتر افتخار خرید از یک فروشگاه را که می‌گویند "خارجی" است نصیب خود کنند. به هر حال نباید از قافله عقب ماند.
 
فروشگاه هایپر استار از چند ماه پیش در غرب تهران افتتاح شد. این فروشگاه که به شکلی نوین و برای نخستین بار در ایران راه‌اندازی شد با سرمایه‌گذاری گروه "مجید‌الفنون" که در امارات نیز این فروشگاه فرانسوی را افتتاح کرده‌اند راه‌اندازی شده است.
این روزها که ایام خرید هم هست تهرانی‌ها از قیمت‌های ارزان! تنوع بالا و اجناس شیک این فروشگاه می‌گویند. ترغیب می‌شویم که سری به این فروشگاه بزنیم. در چند متری فروشگاه تعدادی دست فروش بساط خود را پهن کرده‌اند به امید آنکه ستاره اقبال آن‌ها هم در این شلوغی اطراف فروشگاه بدرخشد غافل از اینکه کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند چون " هایپراستار" چند قدم آنطرف‌تر است!


بر خلاف تمام مراکز خرید در تهران که قبل از خرید باید به دنبال محلی برای پارک خودرو بگردی، طبقه زیرین این فروشگاه برای پارک خودرو در نظر گرفته شده؛ پارکینگی 2 طبقه که هیچ هزینه‌ای برای پارک خودرو ‌دریافت نمی‌کند ولی وقتی یکی از مشتریان قیمت‌ها را در طبقه بالاتر می‌بیند با خود می‌گوید: " خوب نباید هم برای پارک ماشین پولی بگیرن چون این قیمت‌ها همه چیز رو تلافی می‌کنه"!

خانم 40 ساله‌ای که از شرق تهران به غرب آمده تا به قول خودش "یه باره هم که شده این فروشگاه خارجی رو از نزدیک دیده باشه" از دیدن برچسب 55 هزار تومانی بر روی یک لباس بچگانه، انگار که خیلی عجیب باشد، جا می‌خورد ولی فروشنده می‌گوید که تمام لباس‌های مغازه از مارک... هستند . " پس جای هیچ اعتراضی نیست".

در حالی فروشنده از مارک بودن لباس‌ها حرف می‌زند که از ابتدای افتتاح این فروشگاه گفته شده حدود 80 درصد کالاهایی این فروشگاه اجناس داخلی و ایرانی هستند که حدود 15 درصد از قیمت درج شده روی کالا هم ارزان‌تر فروخته می‌شوند.
امین 24 ساله که به قصد خرید به " هایپراستار" آمده و تنها خریدش این بوده که آب معدنی 250 تومانی ایرانی را در کافی شاپ فروشگاه500 تومان خریده به خبرنگار شبکه ایران می‌گوید: "گفتن اینجا همه چی ارزونه ولی ما که ندیدیم".



 اخراج بی‌سابقه ایرانی‌ها از هایپراستار
این فروشگاه بیگانه ظاهرا قرار است "خارجی‌تر" هم بشود چون مسئولان آن چند هفته‌ایی است کارکنان ایرانی این خود را اخراج می‌کنند. این فروشگاه فرانسوی که با قصد سرمایه‌گذاری خارجی و و بکارگیری نیروهای داخلی وارد ایران شد پس از رسیدن به سود زیاد نیروهای ایرانی خود را اخراج کرده است.

یک منبع اگاه در‌این‌باره به شبکه ایران می‌گوید: سرمایه‌گذاری اولیه این فروشگاه 65 میلیون دلار بود که پیش‌بینی شده بود تا 15 سال این سرمایه بازگشت داشته باشد. اما استقبال شهروندان از این فروشگاه، که با شعار ارزان‌فروشی مشتری جلب کرده، بازگشت سرمایه اولیه به 4 سال کاهش یافته است.

اخراج بعد از سودآوری
بنابر این گزارش در حالی این شزکت بیگانه به چنین سودی رسیده که برای راه‌اندازی از تلاش نیروی ایرانی استفاده کرده ولی امروز که به سودآوری رسیده کمبود منابع مالی را بهانی برای اخراج کارکنان ایرانی کرده است. اخراج کارکنان ایرانی در حالی رخ داده که حقوق 110 کارمند ایرانی کمتر از 100 میلیون تومان، معادل نیم روز کاری فروشگاه است.

به گفته وی،این فروشگاه روزانه بیشتر از 500 میلیون تومان و ماهانه حدود 15 میلیارد تومان درآمد دارد.
هایپراستار که قرار است در شهرهای شمالی، اصفهان، شیراز و تبریز هم شعبه‌های دیگری داشته باشد در حالی کارکنان ایرانی خود را اخراج کرده که تنها به سود خود می‌اندیشد اما با توجه به پتانسیل بالای کشورمان برای کسب چنین درآمدی این مساله مطرح می‌شود که این فروشگاه در این روزها که مسئولان سخت در تلاش برای مقابله با گرانفروشی بوده و توانسته‌اند اقلام مورد نیاز مردم را با اتکا به برنامه‌ریزی انجام شده فراهم کنند، بی‌سر و صدا هم گرانفروشی می‌کند و هم بر خلاف اساسنامه خود، نیروهای ایرانی را تعدیل کرده و حتی گفته می‌شود این تعدیل‌ها در آینده هم ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام به همه ی شما خوبان این وبلاگ تحت عنوان anti sabz یعنی ضد جنبش سبز طراحی شده از همه ی موافق ها ومخالف ها دعوت می کنم که نظر بدین!!!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 788
  • بازدید سال : 8,239
  • بازدید کلی : 16,126
  • کدهای اختصاصی