loading...
anti sabz
reza بازدید : 189 1388/12/20 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: مدير حوزه‌هاي علميه قم با بيان اينكه ويژگي بارز موسسات قرض‌الحسنه دوري از ربا كه گناه كبيره محسوب مي‌شود، گفت: ربا اعلام جنگ با خدا است و خداوند آن را به شدت نهي كرده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله مرتضي مقتدايي در ديدار مسئولان موسسه مالي و اعتباري مهر اظهار داشت: گره‌گشايي از مشكلات مردم و اعطاي قرض الحسنه به آنان بسيار موثر و ارزشمند است و در روايات زيادي براي آن ثواب هاي فراواني نقل شده است.
مدير حوزه‌هاي علميه ادامه داد: ويژگي قرض الحسنه نسبت به صدقه اين است كه قرض الحسنه 18 برابر صدقه ارزش و ثواب دارد و اگر انسان مالي را به فقير صدقه دهد، صددرصد در جاي خود خرج نمي‌شود اما در قرض الحسنه، كسي كه واقعا نيازمند است اقدام و تلاش مي‌كند،‌ اين قرض را پس دهد كه اين امر در اسلام داراي ارزش است.
وي تاكيد كرد: ويژگي بارز موسسات قرض‌الحسنه دوري از ربا كه گناه كبيره محسوب مي‌شود، است، اما بانك‌هايي كه معاملات ربوي در آنها صورت مي‌گيرد، داراي فضاي ناسالمي هستند، زيرا ربا اعلام جنگ با خدا است و خداوند آن را به شدت نهي كرده است.
آيت‌الله مقتدايي خاطرنشان كرد: گره‌گشايي از مشكلات مردم و اعطاي قرض‌الحسنه بسيار موثر و ارزشمند است و در روايات زيادي براي آن ثواب هاي فراواني نقل شده است.
وي بيان داشت: افرادي كه به شما مراجعه مي‌كنند اگر واقعا به قصد رفع مشكلاتشان به آنها كمك شود اين كار عبادت است و از بسياري از واجبات، ثوابش بيشتر است و بايد آن را عبادت بزرگي دانست.
مدير حوزه‌هاي علميه تصريح كرد: ارباب رجوع رحمتي از سوي خدا است و هرچه اين رحمت بيشتر باشد، به سود آدمي است، بنابر‌اين بايد با تمام وجود به آنها خدمت كرد.
وي افزود: خدمات اين موسسه كمك به محرومين و نيازمندان است، به طوري كه در آن تحقير و اظهار سختي براي مراجعه‌كنندگان وجود ندارد.
آيت‌الله مقتدايي در پايان خاطرنشان كرد: بسياري از طلاب حوزه‌هاي علميه از بسيجيان فعال هستند و مي‌توان تعامل خوبي ميان حوزه و اين موسسه برقرار كرد. /

به نقل از پایگاه خبر گزاری فارس نیوز


 

reza بازدید : 167 1388/12/20 نظرات (0)

خبرگزاري فارس: معاون سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان كشور گفت: چشم انداز 20 ساله آموزش و پرورش تا سال 1404 با تعيين توقفگاه و محل حضور دانش‌آموزان تنظيم شده است

 

                            

reza بازدید : 199 1388/12/20 نظرات (0)

نماينده مرند و جلفا در ابتداي جلسه علني صبح امروز مجلس شوراي اسلامي و در ادامه بررسي جزييات بودجه در تذكري خطاب به لاريجاني گفت: من نمي‌خواهم شما تضعيف شويد اما از شما گلايه دارم. در مجلس يك نفر بر كل نمايندگان حكومت مي‌كند و من اين موضوع را يك سال و نيم تحمل كرده‌ام.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سيروس سازدار اظهار كرد: من شعور سياسي دارم و تا به حال خيلي تحمل كردم، اما برخلاف احترام و علاقه‌اي كه ما براي شما قائل هستيم فكر نمي‌كنم شما 10 درصد اين علاقه را به ما داشته باشيد.

وي اضافه كرد: من بارها به جايگاه هيات رييسه و حتي اتاق شما آمده‌ام كه اين مطالب را بيان كنم، ولي به دلايلي تا به‌حال نشده كه شما به صحبت‌هاي من گوش كنيد. من از آن نماينده‌هايي نيستم كه پشت در اتاق مديران كل سازمان‌ها صف بكشم و نوبت بگيرم.

لاريجاني دراين ميان پاسخ داد: وقت شما تمام شده است.

سازدار نيز گفت: به دليل اين‌كه اين تذكر به شما برمي‌گشت مي‌بايست بيشتر تامل مي‌كرديد. كاري نكنيد كه من خبرنگاران را جلوي مجلس جمع كنم.

وي هم‌چنين از لاريجاني انتقاد كرد كه چرا معاون اجرايي وي از نمايندگان مجلس نيست؟

لاريجاني افزود: شما تمام صحبت‌هايتان را گفتيد و برخلاف اين‌كه موضوع در خصوص دستور كار نبود آن را مطرح كرديد و خلاف آيين‌نامه اين كار را انجام داديد.

رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: من انتقاد شما را در خصوص خودم به جان و دل مي‌خرم و شما هر مطلبي را كه در اين باره داريد بگوييد، اما اسم‌بردن از معاون اجرايي كه شب و روز در حال انجام خدمت است كار درستي نيست. مشكلي نيست كه معاون اجرايي نماينده باشد اما نمايندگان كارهاي مخصوص خود را دارند لذا پيشنهاد شما به ضرر مجلس است.

وي اضافه كرد: در اتاق من هم به روي همه باز است. آيا تا به‌حال شده نماينده‌اي بيايد و پشت در اتاق من بماند؟ اين قضاوت شما درست نيست!

به نقل از خبرگزاری ایسنا

reza بازدید : 188 1388/12/20 نظرات (0)
در چند متری فروشگاه تعدادی دست فروش بساط خود را پهن کرده‌اند به امید آنکه ستاره اقبال آن‌ها هم در این شلوغی اطراف فروشگاه بدرخشد غافل از اینکه کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند چون " هایپراستار" چند قدم آنطرف‌تر است!
 
اگر یه بار از این فروشگاه خرید کنی دلت نمی‌خواد برای خرید جای دیگه‌ای بری". همین جمله کافیه تا خودتو مجبور کنی برای یک بار هم که شده این زحمت‌رو به خانواده بدی که هر جای تهران ساکنی در این ترافیک و .. سری به " هایپراستار" بزنی.
می‌گویند اجناس اینجا ارزانتره ولی... به نزدیکی فروشگاه که می‌رسی سبقت گرفتن ماشین‌ها از هم بیشتر می‌شود؛ انگار همه دوست دارند زودتر افتخار خرید از یک فروشگاه را که می‌گویند "خارجی" است نصیب خود کنند. به هر حال نباید از قافله عقب ماند.
 
فروشگاه هایپر استار از چند ماه پیش در غرب تهران افتتاح شد. این فروشگاه که به شکلی نوین و برای نخستین بار در ایران راه‌اندازی شد با سرمایه‌گذاری گروه "مجید‌الفنون" که در امارات نیز این فروشگاه فرانسوی را افتتاح کرده‌اند راه‌اندازی شده است.
این روزها که ایام خرید هم هست تهرانی‌ها از قیمت‌های ارزان! تنوع بالا و اجناس شیک این فروشگاه می‌گویند. ترغیب می‌شویم که سری به این فروشگاه بزنیم. در چند متری فروشگاه تعدادی دست فروش بساط خود را پهن کرده‌اند به امید آنکه ستاره اقبال آن‌ها هم در این شلوغی اطراف فروشگاه بدرخشد غافل از اینکه کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند چون " هایپراستار" چند قدم آنطرف‌تر است!


بر خلاف تمام مراکز خرید در تهران که قبل از خرید باید به دنبال محلی برای پارک خودرو بگردی، طبقه زیرین این فروشگاه برای پارک خودرو در نظر گرفته شده؛ پارکینگی 2 طبقه که هیچ هزینه‌ای برای پارک خودرو ‌دریافت نمی‌کند ولی وقتی یکی از مشتریان قیمت‌ها را در طبقه بالاتر می‌بیند با خود می‌گوید: " خوب نباید هم برای پارک ماشین پولی بگیرن چون این قیمت‌ها همه چیز رو تلافی می‌کنه"!

خانم 40 ساله‌ای که از شرق تهران به غرب آمده تا به قول خودش "یه باره هم که شده این فروشگاه خارجی رو از نزدیک دیده باشه" از دیدن برچسب 55 هزار تومانی بر روی یک لباس بچگانه، انگار که خیلی عجیب باشد، جا می‌خورد ولی فروشنده می‌گوید که تمام لباس‌های مغازه از مارک... هستند . " پس جای هیچ اعتراضی نیست".

در حالی فروشنده از مارک بودن لباس‌ها حرف می‌زند که از ابتدای افتتاح این فروشگاه گفته شده حدود 80 درصد کالاهایی این فروشگاه اجناس داخلی و ایرانی هستند که حدود 15 درصد از قیمت درج شده روی کالا هم ارزان‌تر فروخته می‌شوند.
امین 24 ساله که به قصد خرید به " هایپراستار" آمده و تنها خریدش این بوده که آب معدنی 250 تومانی ایرانی را در کافی شاپ فروشگاه500 تومان خریده به خبرنگار شبکه ایران می‌گوید: "گفتن اینجا همه چی ارزونه ولی ما که ندیدیم".



 اخراج بی‌سابقه ایرانی‌ها از هایپراستار
این فروشگاه بیگانه ظاهرا قرار است "خارجی‌تر" هم بشود چون مسئولان آن چند هفته‌ایی است کارکنان ایرانی این خود را اخراج می‌کنند. این فروشگاه فرانسوی که با قصد سرمایه‌گذاری خارجی و و بکارگیری نیروهای داخلی وارد ایران شد پس از رسیدن به سود زیاد نیروهای ایرانی خود را اخراج کرده است.

یک منبع اگاه در‌این‌باره به شبکه ایران می‌گوید: سرمایه‌گذاری اولیه این فروشگاه 65 میلیون دلار بود که پیش‌بینی شده بود تا 15 سال این سرمایه بازگشت داشته باشد. اما استقبال شهروندان از این فروشگاه، که با شعار ارزان‌فروشی مشتری جلب کرده، بازگشت سرمایه اولیه به 4 سال کاهش یافته است.

اخراج بعد از سودآوری
بنابر این گزارش در حالی این شزکت بیگانه به چنین سودی رسیده که برای راه‌اندازی از تلاش نیروی ایرانی استفاده کرده ولی امروز که به سودآوری رسیده کمبود منابع مالی را بهانی برای اخراج کارکنان ایرانی کرده است. اخراج کارکنان ایرانی در حالی رخ داده که حقوق 110 کارمند ایرانی کمتر از 100 میلیون تومان، معادل نیم روز کاری فروشگاه است.

به گفته وی،این فروشگاه روزانه بیشتر از 500 میلیون تومان و ماهانه حدود 15 میلیارد تومان درآمد دارد.
هایپراستار که قرار است در شهرهای شمالی، اصفهان، شیراز و تبریز هم شعبه‌های دیگری داشته باشد در حالی کارکنان ایرانی خود را اخراج کرده که تنها به سود خود می‌اندیشد اما با توجه به پتانسیل بالای کشورمان برای کسب چنین درآمدی این مساله مطرح می‌شود که این فروشگاه در این روزها که مسئولان سخت در تلاش برای مقابله با گرانفروشی بوده و توانسته‌اند اقلام مورد نیاز مردم را با اتکا به برنامه‌ریزی انجام شده فراهم کنند، بی‌سر و صدا هم گرانفروشی می‌کند و هم بر خلاف اساسنامه خود، نیروهای ایرانی را تعدیل کرده و حتی گفته می‌شود این تعدیل‌ها در آینده هم ادامه خواهد داشت.

reza بازدید : 212 1388/12/20 نظرات (0)

عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی، در جدیدترین یادداشت خود، از انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس به عملکرد رئیس مجلس هشتم در محضر مقام معظم رهبری خبر داد.

حجت السلام و المسلمین "حمید رسایی" نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، در جدیدترین یادداشت خود که در وبلاگ شخصی این نماینده با عنوان "آقای لاریجانی این درخت را به خاطر بسپارید! " منتشر شد، به انتقاد از موضع "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع برکناری "محتشمی پور" از دبیر کلی کمیته حمایت از مردم فلسطین پرداخت.

وی در یادداشت خود با اشاره به سخن لاریجانی در خصوص برکناری "محتشمی پور" تصریح کرد: روز یک شنبه پس از مدتی از آقای لاریجانی در خصوص نتیجه نامه 140 نماینده مجلس پرسیدم. نامه ای که در آن نمایندگان مجلس تغییر آقای محتشمی پور از ریاست کمیته حمایت از مردم فلسطین مجلس را خواسته بودند. همانطور که در مصاحبه با خبرنگاران پیگیر این موضوع اعلام کردم، ایشان ضمن ابراز علاقه برای تغییر آقای محتشمی پور، وعده تحقق این موضوع را در روزهای آینده و حداکثر قبل از پایان سال 88 داد.

رسایی ادامه داد: ظاهرا آقای لاریجانی این جمله را از رودربایستی به من گفتند چون این خبر بلافاصله با تکذیب مأمور ویژه آقای لاریجانی مواجه شد، همانطور که خبر حمایت از احمدی نژاد در انتخابات دهم را در جلسه ای گفتند و بلا فاصله توسط مشاور ویژه تکذیب ایشان، تکذیب شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دیدارهای پیاپی رییس مجلس و مشاور وی با اصلاح طلبان تصریح کرد: البته عجیب هم نبود چون فراکسیون اصلاح طلبان در سال جاری چند بار توفیق دیدار با رییس فراکسیون اصولگرایان و رییس مجلس هشتم را داشته است، یکبار در آستانه انتخابات هیات رییسه مجلس و یک بار هم پس از کودتای نافرجام اصلاح طلبان این که محتوای جلسات چه بوده نیاز به توضیح ندارد هر چند در متن خبرها هم آمده.

وی در این یادداشت می افزاید: این ملاقات ها را بگذارید در کنار دیدار رسمی آقای لاریجانی با یکی از سران کودتای نافرجام امسال که محتوای آن هیچگاه منتشر نشد و یا بگذارید در کنار خبر حضور دست اندرکاران یک سایت اینترنتی فعال در اطلاع رسانی کودتا در دفتر آقای لاریجانی که با تعریف و تمجید آقای لاریجانی از عملکرد این رسانه مواجه شد. البته ملاقات های دیگری هم طبعا بوده که رسانه ای نشده!"

رسایی با اشاره به دیدار چندی پیش تعدادی از نمایندگان با مقام معظم رهبری ادامه داد: "حدود یک ماه قبل بود که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ارسال مکتوبه ای به رهبر معظم انقلاب، توفیق یافتند تا به خدمت ایشان برسند. در این جلسه (که از نظر موضوع و محتوای بی سابقه بود و حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید) نمایندگان محترم پس از قرائت متنی صریح، شفاف و مستند که در آن دغدغه هایشان درباره عملکرد رییس مجلس، فراکسیون اصولگرایان و عملکرد رییس جمهور را مطرح کرده بودند، مستمع سخنان پربار رهبر معظم انقلاب شدند.

نماینده مردم تهران ادامه می دهد: خبر اصل برگزاری این دیدار چند روز بعد در سایت های اینترنتی آمد اما جزئیات آن و بویژه توصیه های رهبری انقلاب طبعا در وقت مقتضی از سوی مسئولان مربوطه باید منتشر شود. پس از این دیدار و مطالب مهم طرح شده در آن بود که تصمیم گرفته شد تا در جلسه ای با آقای لاریجانی – که بیشترین بخش نامه نمایندگان به رهبر معظم درباره انتقاد از عملکرد ایشان و فراکسیون اصولگرایان اختصاص داشت – در خصوص نظر نمایندگان و بیانات رهبر معظم انقلاب به گفتگو بنشینیم.

رسایی در ادامه این یادداشت می آورد: خبر درخواست دیدار نمایندگان منتقد عملکرد دکتر علی لاریجانی پس از مدتی خبری شد اما با وجود گذشت بیش از یک ماه، هنوز درخواست نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان با رییس مجلس بی پاسخ مانده است و هر بار مشکل عدم وقت، سفرهای خارجی و جلسات داخلی مطرح می شود!

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در پایان این یادداشت، خاطرنشان می کند: نمی خواهم اوقات دوستانم را تلخ کنم، اما چه کنیم وقتی می بینیم که محور ملاقات ما با آقای لاریجانی قرار است مسائلی باشد که یک ساعت و نیم در محضر رهبری طرح شده و محور ملاقات اعضای فراکسیون اصلاح طلبان با ایشان موضوعاتی بوده چون (رفع فیلترسایت پارلمان نیوز، عدم اجازه ورود خانواده های زندانیان کودتای پس از انتخابات دهم به مجلس، تلطیف فضای پس از کودتای نافرجام اصلاح طلبان، رفع مشکلات فراکسیون اصلاح طلبان و ...)؛ علیرغم همه این گلایه ها امیدوارم آقای زمانی (مشاور ویژه در امور تکذیب) همه اینها را با هم تکذیب کند حتی خبر غرس نهال مشترک توسط رییس دو فراکسیون اصولگرایان و اصلاح طلبان را که دیروز در حاشیه های اطراف تهران و به دور از شلوغی های شهر صورت گرفت و البته معلوم نیست که در چند سال آینده میوه خواهد یا نه ..."/

به نقل از رجا نیوز

 

reza بازدید : 208 1388/12/20 نظرات (0)

سلام

 خوب هستید  الحمد الله  من رضا رضایی مدیر وبلاگ تازه تاسیس 007 هستم سعی می کنم
زود به زود مطالب واخبار دسته یک وداغ داغ رو براتون بزارم خواهش می کنم نظر بدین

 

reza بازدید : 187 1388/12/19 نظرات (0)

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "اينترفكس "، كميسيون دولتي ژاپن اعتراف كرد، در حدود نيم قرن گذشته قرارداد مخفيانه‌اي درباره سلاح‌هاي هسته‌اي و مسائل ديگر بين ژاپن و آمريكا وجود داشته است.
در اعلاميه‌اي كه در وب سايت روزنامه چيني "چاينا ديلي " منتشر شده، آمده است، كميسيون دولتي ژاپن به وجود قرارداد سري در خصوص سلاح‌هاي هسته‌اي و مسائل ديگر كه در زمان جنگ سرد بين آمريكا و ژاپن منعقد شده است، اعتراف كرد.
با وجود اينكه آمريكا اسناد مربوط به توافق‌نامه بين ژاپن- آمريكا را كه در دوره سال‌هاي دهه 60 منعقد شده است، مخفي نگه داشته، توكيو نيز تا به امروز از اعتراف به وجود چنين قراردادي امتناع ورزيده است./

به نقل از فارس نیوز

reza بازدید : 231 1388/12/19 نظرات (0)

چت

چه چیزی به ذهنتون مییاد؟

سر کار گذاشتن همدیگه‌٫ عاشق شدن٫تفریح کردن یا یه سری کارهای شیطانی کدومشون؟

از نظر من چت چیز خوبیه اما متاستفانه یه سری از افراد سود جو چت رو طعمه ای برای شکار دختران جوان وتجاوز به اونها کردن یا از اون استفاده تجاری می کنن یا برای خودشون یه خونه فساد باز کردن مثلا:طرف میگه من فرهاد ۲۷ ساله در فلان منطقه فلان تومن پول میدم دنبال یه دختر خوشگل برای .... میگردم .

یاطرف کلا معتاد به چت میشه از صبح تا شب ازشب تا صبح یه بند پشت این کامپیوتر میشینه

باورتون میشه طرف این قدر چت کرده بود ونخوابیده بود بعد از سه روز بیهوش میشه کارش به بیمارستان میکشه!!!

بابا اسکل حیف تو نیست جوونی تو پای چت میریزی برو بیرون بچرخ ورزش کن گردش برو واقعا قباحت داره کراهت داره!!!

درکل چت مزخرفه مزخرفه مزخرف 

خواهش میکنم دنبالش نرین معتاد میشینا/

reza بازدید : 179 1388/12/19 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

حداقل نياز انسان به روح خدايي مانند احتياج نوزاد است به مادر. به همان ميزان كه جسم براي ادامة حيات به هوا و غذا نيازمند است روح و باطن نيز به هدايت الهي و روح رباني محتاج است‌.

 آرامش جان‌ زميني حاصلخيز است كه دانه‌هاي خواست و نياز در آن به خوبي مي‌رويد. نيازهاي به حق خود را در ياد خداوند كه آرامش جان و قلب است‌، بكاريد تا به خوبي تحقق يابند.

 خداوند همراه كسي است كه او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام‌هاي او همراهي و پشتيباني خدا را به سوي خود جلب كنيد.

 انسان همان است كه به آن توجه مي‌كند. پس به خداوند توجه كنيد تا الهي شويد! به خدا توكل كنيد.

 هر چه ارتباط شما با خدا آن نيروي عظيم و خرد لايتناهي بيشتر و بيشتر شود آرامش و نشاط بيشتري را در خود تجربه مي‌كنيد

و هرچه ارتباط شما با خدا محدودتر شودترس و اضطراب بيشتري بر شما چيره مي‌شود. خداوند فرموده است‌: «اگر مرا ياري كنيد، شما را ياري مي‌كنم و قدم‌هايتان را استوار مي‌گردانم‌»

 يار خدا بودن يعني براساس قوانين الهي رفتار كردن‌ گناه نكردن‌، كمك به ديگران‌، نرنجاندن عزيزان‌، احترام به والدين و...

يار خدا بودن در واقع همان «ياري كردن به خود است‌».

 همة موجودات انسانها و مخلوقات‌ِ خدا را دوست داشته باشيد. زيرا كه خداوند نيز شما را دوست دارد. دوست بداريد زيرا كه هستي از محبت آفريده شده است‌.

 اگر دردي داريد دوست بداريد كه شفاي هر دردي محبت است‌. هر زخمي را محبت مرهم است‌. زخم‌هايتان را مرهم كنيد.

 دوست بداريد اما نه مانند معامله گران كه اين كالايي است پست و زميني‌. همانند آسمانيان دوست بداريد. آنان عشق را براي عشق دوست دارند.

 زيبايي را چون كه زيباست و پاكي را چون كه پاك است‌. اين عشق هم پاك است و هم زيبا. هم شفا و هم زندگي‌هم جاودانگي و هم هر آن چه از وجود خداوند مي‌درخشد دوست بداريد كه دوست داشتن چون نور است و عشق چون خورشيد.

 تا نور خورشيد را حس نكنيد، ايمان به آن محال است‌.

 پس دوست بداريد كه بدون آن ايمان را نخواهيد يافت‌. بدانيد كه عشق سرچشمة همة شاديهاست‌. عشق درياي بي‌ساحل لذت هاست‌. چرا به سوي دريا نمي‌رويد؟

 دوست داشتن وجودتان را مست و حيران و از خود بي‌خود مي‌كند.

دوست داشتن نشان‌ِ حضور خداوند است‌. خدا راخدا را دوست بداريد دوست بداريد و باز هم خدا را دوست بداريد!

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
سلام به همه ی شما خوبان این وبلاگ تحت عنوان anti sabz یعنی ضد جنبش سبز طراحی شده از همه ی موافق ها ومخالف ها دعوت می کنم که نظر بدین!!!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 117
  • بازدید ماه : 797
  • بازدید سال : 8,248
  • بازدید کلی : 16,135
  • کدهای اختصاصی